Zbiory biblioteki Krościenko nD GBP
Dla dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Morski trakt Le Guin, Ursula K.
Crom i uczeń czarnoksiężnika Stelmarczyk, Krzysztof S.
Crom i mali barbarzyńcy Stelmarczyk, Krzysztof S.
Sekret Trufelka Mongredien, Sue
Niesforny Zygzaczek Zarębska, Edyta
Nowy dom Imbirka Mongredien, Sue
Psotny Węgielek
Maksio ma kłopoty Fabisińska, Liliana
Pierrota bolą kopytka Fabisińska, Liliana
Muszka, ktora nie umie latać Kamionka - Flak, Agata
Jeżynka nie chce się bawić Fabisińska, Liliana
Bohaterowie Magicznego Drzewa: Porwanie Maleszka, Andrzej
2.
Kacper z szuflady Kasdepke, Grzegorz
Z Wadowic do nieba Stadtmüller, Ewa
Lisia Nowak, Ewa
Skorpion i koń Dziąsło Nowak, Ewa
Księżniczki Maneru, Maria
Czy hipopotamy potrafią pływać? Shulman, Alon
Zajęcza chatka Pustowałowy, Irina Pustovalov, Vladimir
Jak zjeść słonia Kubilus, Karolina
Koza kłamczucha Czajczuk, Alisa Czajczuk, Wiktor
Tkaczuk, Aleksander
Gra Maleszka, Andrzej
Tajemnica mostu Maleszka, Andrzej
3.
Psotna koteczka Kimpton, Diana
Magiczny naszyjnik Kimpton, Diana
Na ratunek Rufiemu! Webb, Holly
Figa tęskni za domem Webb, Holly
Mały Rubi w tarapatach Webb, Holly
Czarnoksiężnik z krainy Oz Baum, L. Frank
Jestem super-Mateuszek Lindo, Elvira
Malutka czarownica Preussler, Otfried
Harry Potter i insygnia śmierci Rowling, Joanne Kathleen
Owieczki na start Kimpton, Diana
4.
Barbie moda Ameet
Tańcząca Rubin, Sarah
Zając Poziomka Chotomska, Ewa Grabowski, Andrzej Marek
Biedna, mała Luna Webb, Holly
Krwawy fiolet Reeves, Dia
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo