Zbiory biblioteki Krościenko nD GBP
Dla dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Figa tęskni za domem Webb, Holly
2 Kacper z szuflady Kasdepke, Grzegorz
3 Mały Rubi w tarapatach Webb, Holly
2 Lisia Nowak, Ewa
3 Owieczki na start Kimpton, Diana
3 Psotna koteczka Kimpton, Diana
2 Skorpion i koń Dziąsło Nowak, Ewa
2 Z Wadowic do nieba Stadtmüller, Ewa
4 Barbie moda Ameet
4 Biedna, mała Luna Webb, Holly
1 Bohaterowie Magicznego Drzewa: Porwanie Maleszka, Andrzej
1 Crom i mali barbarzyńcy Stelmarczyk, Krzysztof S.
1 Crom i uczeń czarnoksiężnika Stelmarczyk, Krzysztof S.
3 Czarnoksiężnik z krainy Oz Baum, L. Frank
2 Czy hipopotamy potrafią pływać? Shulman, Alon
2 Gra Maleszka, Andrzej
3 Harry Potter i insygnia śmierci Rowling, Joanne Kathleen
2 Jak zjeść słonia Kubilus, Karolina
3 Jestem super-Mateuszek Lindo, Elvira
1 Jeżynka nie chce się bawić Fabisińska, Liliana
2 Koza kłamczucha Czajczuk, Alisa Czajczuk, Wiktor
Tkaczuk, Aleksander
4 Krwawy fiolet Reeves, Dia
2 Księżniczki Maneru, Maria
3 Magiczny naszyjnik Kimpton, Diana
1 Maksio ma kłopoty Fabisińska, Liliana
3 Malutka czarownica Preussler, Otfried
1 Morski trakt Le Guin, Ursula K.
1 Muszka, ktora nie umie latać Kamionka - Flak, Agata
3 Na ratunek Rufiemu! Webb, Holly
1 Niesforny Zygzaczek Zarębska, Edyta
1 Nowy dom Imbirka Mongredien, Sue
1 Pierrota bolą kopytka Fabisińska, Liliana
1 Psotny Węgielek
1 Sekret Trufelka Mongredien, Sue
2 Tajemnica mostu Maleszka, Andrzej
4 Tańcząca Rubin, Sarah
4 Zając Poziomka Chotomska, Ewa Grabowski, Andrzej Marek
2 Zajęcza chatka Pustowałowy, Irina Pustovalov, Vladimir
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo