Zbiory użytkownika krauzynka
2020
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Jak przestać się martwić i zacząć żyć Carnegie, Dale
1 Chcę cię usłyszeć Chamberlain, Diane
3 Okruch Ficner-Ogonowska, Anna
1 Szczęście przy kominku Gargaś, Gabriela
3 Podaruj mi jutro Gołębiewska, Ilona
2 Będzie bolało Kay, Adam
2 Nieświęty Mikołaj Kordel, Magdalena
2 Magiczne miejsce Krawczyk, Agnieszka
3 Magiczny wieczór Krawczyk, Agnieszka
1 Słoneczniki po burzy Mantycka, Ewelina Maria Mantycka, Ewelina
2 Życie bez ciebie Marsh, Katie
1 Świąteczny sekret Mirek, Krystyna
2 Miłość w kasztanie zaklęta Oleksa, Monika A.
2 Zagubiona przeszłość Picoult, Jodi
2 Mam wątpliwość Radomska, Aleksandra
2 O jeden diament za daleko Radomska, Marta
2 Przypadki chodzą parami Radomska, Marta
1 Tego kwiatu jest pół światu Radomska, Marta
2 Sentymentalna bzdura Skrzydlewska, Ludka
1 Słuchaj głosu serca Sońska, Natalia
1 Dotyk słońca Wilczyńska, Karolina
1 Owoce miłości Wilczyńska, Karolina
1 Wędrowne ptaki Wilczyńska, Karolina
1 Zamarznięte serca Wilczyńska, Karolina
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo