Zbiory użytkownika jmalgorzata28
kryminały
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Motylek Puzyńska, Katarzyna
Więcej czerwieni Puzyńska, Katarzyna
Trzydziesta pierwsza Puzyńska, Katarzyna
Z jednym wyjątkiem Puzyńska, Katarzyna
Stokrotka w kajdanach Bolton, Sharon
Przez niego zginę Tucker, Kenneth Arthur
Jak cię zabić, kochanie? Rogoziński, Alek
Pokoje do wynajęcia Varesi, Valerio
Wilk Hayder, Mo
Zabójczy urok blondynki Braun, Danka
2.
Wielbiciel Link, Charlotte
Szósty Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Prawda o dziewczynie Richmond, T. R.
Burza słoneczna Larsson, Ása
Pochłaniacz Bonda, Katarzyna
Okularnik Bonda, Katarzyna
Wołanie kukułki Galbraith, Robert Rowling, Joanne K.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo