Zbiory użytkownika jmalgorzata28
kryminały
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Stokrotka w kajdanach Bolton, Sharon
2 Okularnik Bonda, Katarzyna
2 Pochłaniacz Bonda, Katarzyna
1 Zabójczy urok blondynki Braun, Danka
2 Wołanie kukułki Galbraith, Robert Rowling, Joanne K.
1 Wilk Hayder, Mo
2 Burza słoneczna Larsson, Ása
2 Szósty Lingas-Łoniewska, Agnieszka
2 Wielbiciel Link, Charlotte
1 Motylek Puzyńska, Katarzyna
1 Trzydziesta pierwsza Puzyńska, Katarzyna
1 Więcej czerwieni Puzyńska, Katarzyna
1 Z jednym wyjątkiem Puzyńska, Katarzyna
2 Prawda o dziewczynie Richmond, T. R.
1 Jak cię zabić, kochanie? Rogoziński, Alek
1 Przez niego zginę Tucker, Kenneth Arthur
1 Pokoje do wynajęcia Varesi, Valerio
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo