Babcia i dziadek
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Miffy, dziadek i babcia Bruna, Dick
Superdziadek Landau, Irena
Babcia w pustyni i w puszczy Meder, Barbara
Babcia w Afryce Meder, Basia
Mój dziadek ma dziewczynę Parker, Katherine
Moja babcia ma chłopaka Parker, Katherine
Superwakacje z szaloną babcią Lindell, Elin
Dziadek i niedźwiadek Wierzbicki, Łukasz J.
Amon Teege, Jennifer Sellmair, Nikola
2.
Bajki mojej babci Podleś, Teresa
Prezent od babci Celiny Landau, Irena
Basia i Dziadkowie Stanecka, Zofia Oklejak, Marianna
Tupcio Chrupcio . Wizyta u dziadków Casalis, Anna
Wypożyczalnia Babć Marjańska Czernik, Maria
365 opowieści dziadka Bovy, Jacqueline
Gabi i Uwe Seltmann, Uwe Von
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo