Babcia i dziadek
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 365 opowieści dziadka Bovy, Jacqueline
1 Miffy, dziadek i babcia Bruna, Dick
2 Tupcio Chrupcio . Wizyta u dziadków Casalis, Anna
2 Prezent od babci Celiny Landau, Irena
1 Superdziadek Landau, Irena
1 Superwakacje z szaloną babcią Lindell, Elin
2 Wypożyczalnia Babć Marjańska Czernik, Maria
1 Babcia w pustyni i w puszczy Meder, Barbara
1 Babcia w Afryce Meder, Basia
1 Moja babcia ma chłopaka Parker, Katherine
1 Mój dziadek ma dziewczynę Parker, Katherine
2 Bajki mojej babci Podleś, Teresa
2 Gabi i Uwe Seltmann, Uwe Von
2 Basia i Dziadkowie Stanecka, Zofia Oklejak, Marianna
1 Amon Teege, Jennifer Sellmair, Nikola
1 Dziadek i niedźwiadek Wierzbicki, Łukasz J.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo