Zbiory biblioteki Grabów BP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Jeden dzień z życia psa Tartarotti, Stefano Giove, Christian
Słowa po kawałku Szwajkowscy, Ewa i Witold Szwajkowska, Elżbieta
Szwajkowski, Witold
Manga Kutsuwada, Chie
Goście goście Przewoźniak, Marcin
Podróż po świecie głosek z pingwinkiem Piko Korbiel, Małgorzata
24 godziny w dżungli Cook, Lan
24 godziny w kosmosie Jones, Rob Lloyd
Nie ma sprawy Emerson, Marcus
Miś Pracuś Davies, Benji
Alfred Wiewiór i posążek faraona Stelmaszyk, Agnieszka
Samochody! (i inne pojazdy) Davies, Bryony
2.
Zwycięska rodzina Williams, Richard Davis, Bart
Frida Kahlo i kolory życia Bernard, Caroline
Skradzione dziecko Costeloe, Diney
Madame Piaf i pieśń o miłości Jary, Micaela
Lekarka nazistów Rybakiewicz, Anna
Arabska zdrajczyni Valko, Tanya
Audrey Hepburn Kissell, Ursula
Listy do Gestapo Paszyńska, Maria
Maria Callas i głos serca Jary, Micaela
Dasz radę Kaczkowski, Jan Podsadecka, Joanna
Małgorzata Walewska Walewska, Małgorzata Ubysz, Agata
Historia LEGO Andersen, Jens
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo