Zbiory biblioteki Dłutów GBP
Literatura popularnonaukowa
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Nasze dziecko Brydak, Lidia Bernadetta
Matka i dziecko Fenwick, Elizabeth
Nowe życie Queenan, John T. Queenan, Carrie Neher
2.
Kronika sportu Michalik, Marian B. Zuchora, Krzysztof
Kronika ludzkości Michalik, Marian B. Duraczyński, Eugeniusz
Kronika kobiet Michalik, Marian B. Żmigrodzka-Wolska, Maria
Kronika medycyny Michalik, Marian B.
Kronika XX wieku Michasiewicz, Jolanta M.
Kronika techniki Michalik, Marian B.
Kronika II wojny światowej Sommerville, Donald
3.
Powstanie Warszawskie Bartoszewski, Władysław
Skazany na śmierć Topczewski, Filip
Księga patriotyczna Topczewski, Filip
4.
Wstyd Kabat, Jan
Poradnik dla posiadaczy psów Dávid, Thomas Winkler, Brigitte R.
Jak kwitną i owocują najpiękniejsze rośliny doniczkowe Heitz, Halina
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo