Zbiory użytkownika GosiaP
Przeczytane
Półka Tytuł Twórca Ocena
5 Bóg nigdy nie mruga Brett, Regina
1 Coś niebieskiego Giffin, Emily
1 Coś pożyczonego Giffin, Emily
5 Cudowny chłopak Palacio, R. J.
1 Dziecioodporna Giffin, Emily
5 Jesteś cudem Brett, Regina
4 Jeśli pójdziesz za mną Watrous, Malena
4 Nagroda Joyce, Brenda
4 Nauczycielka Nathan, Melissa
4 Nauczycielka muzyki Lee, Janice Y. K.
4 Nianiek czyli facet do dziecka Peterson, Holly
3 Oliwkowa farma Drinkwater, Carol
1 Pewnego dnia Giffin, Emily
2 Pod słońcem Toskanii Mayes, Frances
2 Po prostu razem Gavalda, Anna
1 Siedem lat później Giffin, Emily
1 Sto dni po ślubie Giffin, Emily
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo