Zbiory użytkownika GosiaP
Przeczytane
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Siedem lat później Giffin, Emily
Sto dni po ślubie Giffin, Emily
Dziecioodporna Giffin, Emily
Coś pożyczonego Giffin, Emily
Coś niebieskiego Giffin, Emily
Pewnego dnia Giffin, Emily
2.
Po prostu razem Gavalda, Anna
Pod słońcem Toskanii Mayes, Frances
3.
Oliwkowa farma Drinkwater, Carol
4.
Nauczycielka muzyki Lee, Janice Y. K.
Jeśli pójdziesz za mną Watrous, Malena
Nagroda Joyce, Brenda
Nianiek czyli facet do dziecka Peterson, Holly
Nauczycielka Nathan, Melissa
5.
Bóg nigdy nie mruga Brett, Regina
Jesteś cudem Brett, Regina
Cudowny chłopak Palacio, R. J.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo