Zbiory biblioteki Kruszyna GBP
Nowości
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Grey James, E. L.
Barwy miłości Taylor, Kathryn
After Todd, Anna
Już nie wiem, kim bez ciebie jestem Todd, Anna
After Todd, Anna
Bez siebie nie przetrwamy Todd, Anna
Uciekinier/ Daniel Silva Silva, Daniel
Sprawa Rembrandta Silva, Daniel
Portret szpiega Silva, Daniel
2.
Tam, gdzie rodzi się miłość Świętek, Edyta
Tam, gdzie rodzi się zazdrość Świętek, Edyta
Tyle słońca Wilk, Marcin
Żołnierze wyklęci T.1 Koprowski, Marek A. Wydawnictwo Replika
Pogromca lwów Läckberg, Camilla
Wbrew sobie Kołczewska, Katarzyna
Rok 1356 Cornwell, Bernard
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo