Zbiory biblioteki Kruszyna GBP
Nowości
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Rok 1356 Cornwell, Bernard
1 Grey James, E. L.
2 Wbrew sobie Kołczewska, Katarzyna
2 Żołnierze wyklęci T.1 Koprowski, Marek A. Wydawnictwo Replika
2 Pogromca lwów Läckberg, Camilla
1 Portret szpiega Silva, Daniel
1 Sprawa Rembrandta Silva, Daniel
1 Uciekinier/ Daniel Silva Silva, Daniel
2 Tam, gdzie rodzi się miłość Świętek, Edyta
2 Tam, gdzie rodzi się zazdrość Świętek, Edyta
1 Barwy miłości Taylor, Kathryn
1 After Todd, Anna
1 After Todd, Anna
1 Bez siebie nie przetrwamy Todd, Anna
1 Już nie wiem, kim bez ciebie jestem Todd, Anna
2 Tyle słońca Wilk, Marcin
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo