Zbiory biblioteki Dobroń BP
Nowości Dobroń
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Epilog Jax, Joanna
Kobieta w walizce Bonda, Katarzyna
Mat Szafrańska, Anna
24 godziny w dżungli Cook, Lan
Mój kumpel Jeremi Martynkien, Ewa
Ludzie z mgły Janiszewska, Izabela
Do cna Bonda, Katarzyna
Kicia Kocia Głowińska, Anita
Gdzie się zwierzę spać wybierze? Brykczyński, Marcin
Pan Strach Sand, Alex
2.
Człowiek w bandażach Sand, Alex
Perfumeria na rozstaju dróg Witkiewicz, Magdalena
Piekło kobiet Iranu Margielewski, Marcin
Zakłada zespół muzyczny Głowińska, Anita
Dom pod wiecznym piórem Polewka, Jan
Kolor róż Mirek, Krystyna
11 papierowych serc Hartwell, Kelsey
Cukiernica z fotografii Wilczyńska, Karolina
Florystki Sinicka, Alicja
Jak zdobyć supermoce Martynkien, Ewa
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo