Dla dzieci - rekomendowane nowości
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Narwańcy, uwodziciele, samotnicy Barman, Adrienne
Co wypanda a co nie wypanda Cieślak, Ola
10 niesamowitych przygód Neli National Geographic Society
Co robią pająki Brykczyński, Marcin
Fusi, dzielny słonik z Kenii Wojciechowska, Martyna
Gabryś, nie kapryś Woroszylski, Wiktor
Nie odrobiłem lekcji, bo... Cali, Davide Chaud, Benjamin
Krowa Matylda nie może zasnąć Steffensmeier, Alexander
Tonja z Glimmerdalen Parr, Maria
Emilka Piórko i gwiezdne schody Webb, Holly
2.
Mapy Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
Zuzu mały pasterz z plemienia Himba Wojciechowska, Martyna
O Melanii, Melchiorze i panu Przypadku Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Dziwne zwierzęta Olsson, Lotta
Dokąd iść? Kim, Heekyoung
Detektywi na tropie Kimpton, Diana
Lato Wajrak, Adam
Maciuś i dziadek Piumini, Roberto
Czarownica piętro niżej
O smoku, który lubił krówki Pałasz, Elżbieta
3.
Kotek Splotek Scotton, Rob
Mam przyjaciółkę ogrodniczkę Butschkow, Ralf
Uczucia, co to takiego? Brenifier, Oscar
Findus się wyprowadza Nordqvist, Sven
Rico, Oskar i złamanie serca Steinhöfel, Andreas
Skąd się biorą dziury w serze? Schmitt, Petra Maria Dreller, Christian
Ture Sventon w Sztokholmie Holmberg, Åke
Rany Julek! Frączek, Agnieszka
Diego - kot Krzysztofa Kolumba Urbańczyk, Andrzej
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo