Zbiory użytkownika franczeska15
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. przeczytane
Złodziejka książek Zusak, Markus
Strażnicy historii Dibben, Damian
Czarne serce Puricelli, Guerra Elisa
Misja Ambasadora Canavan, Trudi
Królowa zdrajców Canavan, Trudi
Bogini Ciemności Chadda, Sarwat
GORĄCZKA Shulman, Dee
2. planuje przeczytać
Nieśmiertelny Puricelli, Guerra Elisa
Cienie na księżycu Marriott, Zoë
Anioł Weatherly, Lee
Straż Curley, Marianne
Mrok Curley, Marianne
Klucz Curley, Marianne
Szkoła LaOry Grzelak, Agnieszka
Z ciemnością jej do twarzy Keaton, Kelly
Dotyk 2 Śmiertelne kłamstwa Stolarz, Laurie Faria
3.
Zbłąkany anioł De la Cruz, Melissa
Dziedzictwo De la Cruz, Melissa
GORĄCZKA Shulman, Dee
Złoto głupców. Zakon ciemności t.3 Gregory, Philippa
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo