Zbiory użytkownika franczeska15
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Bogini Ciemności Chadda, Sarwat
1 Złodziejka książek Zusak, Markus
1 Czarne serce Puricelli, Guerra Elisa
1 Strażnicy historii Dibben, Damian
2 Anioł Weatherly, Lee
2 Cienie na księżycu Marriott, Zoë
2 Dotyk 2 Śmiertelne kłamstwa Stolarz, Laurie Faria
3 Dziedzictwo De la Cruz, Melissa
1 GORĄCZKA Shulman, Dee
3 GORĄCZKA Shulman, Dee
2 Klucz Curley, Marianne
1 Królowa zdrajców Canavan, Trudi
1 Misja Ambasadora Canavan, Trudi
2 Mrok Curley, Marianne
2 Nieśmiertelny Puricelli, Guerra Elisa
2 Straż Curley, Marianne
2 Szkoła LaOry Grzelak, Agnieszka
3 Zbłąkany anioł De la Cruz, Melissa
3 Złoto głupców. Zakon ciemności t.3 Gregory, Philippa
2 Z ciemnością jej do twarzy Keaton, Kelly
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo