Zbiory biblioteki fbsiem
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Cudowny chłopiec Sheff, David
2 Druga szansa Parsons, Tony
2 Dwie miłości Nurowska, Maria
1 Jeszcze się spotkamy Sobolewska, Iwona
1 Łańcuszek Sobolewska, Iwona
2 Łańcuszek Sobolewska, Iwona
1 Marzenia Kate Henry, Patti Callahan
2 Nawrócona wiedźma Hurlak, Patrycja Czubak, Mateusz
2 Nianiek czyli facet do dziecka Peterson, Holly
1 Niebo istnieje... naprawdę! dla dzieci Burpo, Todd Burpo, Sonja
1 Nikt nie chciał słuchać Kerr, Isobel Kerr, Alex
Crofts, Andrew
1 Ocalić życie Kingsbury, Karen
2 Ocalona aby przebaczyć ...i z otchłani ruandyjskiego ludobójstwa podźwignąć się do nowego życia IIibagiza, Immaculée. Erwin, Steve
2 Powrót do Holly Springs Karon, Jan
2 Rozdroża Young, Paul William Young, Paul WM
1 Ślady małych stóp na piasku Julliand, Anne-Dauphine
2 Wbrew nadziei Kubicka, Agnieszka
2 Wszystkie szczęśliwe rodziny Fuentes, Carlos
1 Wybrałam życie Gabrysiak, Brygida Grysiak, Brygida
1 Z tęsknoty za Judy Cassidy, Anne
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo