Zbiory biblioteki fbsiem
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Nikt nie chciał słuchać Kerr, Isobel Kerr, Alex
Crofts, Andrew
Z tęsknoty za Judy Cassidy, Anne
Marzenia Kate Henry, Patti Callahan
Wybrałam życie Gabrysiak, Brygida Grysiak, Brygida
Ślady małych stóp na piasku Julliand, Anne-Dauphine
Niebo istnieje... naprawdę! dla dzieci Burpo, Todd Burpo, Sonja
Cudowny chłopiec Sheff, David
Jeszcze się spotkamy Sobolewska, Iwona
Ocalić życie Kingsbury, Karen
Łańcuszek Sobolewska, Iwona
2.
Łańcuszek Sobolewska, Iwona
Ocalona aby przebaczyć ...i z otchłani ruandyjskiego ludobójstwa podźwignąć się do nowego życia IIibagiza, Immaculée. Erwin, Steve
Wszystkie szczęśliwe rodziny Fuentes, Carlos
Powrót do Holly Springs Karon, Jan
Wbrew nadziei Kubicka, Agnieszka
Rozdroża Young, Paul William Young, Paul WM
Nawrócona wiedźma Hurlak, Patrycja Czubak, Mateusz
Dwie miłości Nurowska, Maria
Druga szansa Parsons, Tony
Nianiek czyli facet do dziecka Peterson, Holly
3.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo