Zbiory użytkownika eunika.rachela
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
10 niesamowitych przygód Neli Nela Nela, Mała Reporterka
Ćwiek, Monika
Nela na 3 kontynentach Nela mała reporterka
Nela i tajemnice świata National Geographic Society Burda NG Polska
Nela na tropie przygód Nela, Mała Reporterka
Śladami Neli przez dżunglę, morza i oceany Nela mała Reporterka Ćwiek, Monika
Nela na kole podbiegunowym Nela, mała Reporterka
2.
Nela i skarby Karaibów Nela, mała Reporterka
Nela i tajemnice oceanów Nela mała Reporterka
Nela i polarne zwierzęta Ćwiek, Monika
Nela na wyspie rajskich ptaków Burda Publishing Polska
Nela i sekrety dalekich lądów Nela mała reporterka
Nela i wyprawa do serca dżungli National Geographic
3.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo