Zbiory użytkownika emssik
Przeczytane
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Bogowie muszą być szaleni Jadowska, Aneta
1 Chłopaki Anansiego Gaiman, Neil
4 Dobry, zły i nieumarły Harrison, Kim
2 Egzorcyzmy Dory Wilk Jadowska, Aneta
5 Facet 2.0 Romaniello, John Bornstein, Adam
4 Malowany człowiek Brett, Peter V.
4 Malowany człowiek Brett, Peter V.
3 Morderstwo wron Bishop, Anne
2 Na wojnie nie ma niewinnych Jadowska, Aneta
1 Percepcja Žamboch, Miroslav
3 Pisane szkarłatem Bishop, Anne
4 Przynieście mi głowę wiedźmy Harrison, Kim
2 Ropuszki Jadowska, Aneta
2 Szamański blues Jadowska, Aneta
1 Tkacz iluzji Białołęcka, Ewa
2 Wszystko zostaje w rodzinie Jadowska, Aneta
2 Złodziej dusz Jadowska, Aneta
2 Zwycięzca bierze wszystko Jadowska, Aneta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo