holly webb
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Ktoś ukradł Prążka! Webb, Holly
1 Kto uratuje Iryska? Webb, Holly
2 Reks, szczeniak z wakacji Webb, Holly
2 Samotny, niekochany Promyk Webb, Holly
1 Bezdomny, smutny Puszek Webb, Holly
2 Czaruś, mały uciekinier Webb, Holly
2 Dom dla Moli Webb, Holly
4 Dom dla Urwisa Webb, Holly
3 Drzewo sekretów Webb, Holly
1 Gdzie jest Rudek? Webb, Holly
1 Gwiazdko, gdzie jesteś? Webb, Holly
2 Kora jest samotna Webb, Holly
1 Kto pokocha Psotkę? Webb, Holly
1 Mała Lotta i renifery Webb, Holly
1 Mgiełka, porzucona kotka Webb, Holly
2 Najlepszy opiekun Webb, Holly
2 Na ratunek Rufiemu! Webb, Holly
1 Opowieść o zimowym kotku Doodlers, Artful
4 Przygoda nad morzem Webb, Holly
3 Strażnicy zamku Penhallow Webb, Holly
3 Strażnicy zamku Penhallow Webb, Holly
3 Strażnicy Zamku Penhallow Webb, Holly
2 Supeł, niesforny pupil Webb, Holly
2 Śnieżka, zimowy lis Webb, Holly
4 Świąteczne psoty Urwisa Webb, Holly
4 Urwis gwiazdą Webb, Holly
4 Urwis na pidżama party Webb, Holly
4 Urwis na weselu Webb, Holly
2 Wróć, Alfiku! Webb, Holly
3 Wszystkie światła na Chloe Webb, Holly
4 Zabawy z Urwisem Webb, Holly
1 Zaopiekuj się mną Webb, Holly
1 Zaopiekuj się mną Webb, Holly
2 Zaopiekuj się mną Webb, Holly
1 Zaopiekuj się Mną Webb, Holly
2 Zimowy wilk Doodlers, Artful Wydawnictwo Zielona Sowa
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo