Zbiory użytkownika dominika_pyza
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Wytańczyć marzenia DePrince, Michaela DePrince, Elaine
Przebudzona o świcie Hunter, Christie Craig
Będzie dobrze kotku Sawicka, Wioletta
Po prostu bądź Witkiewicz, Magdalena
Zabrana o zmierzchu Hunter, C. C.
Szepty o wschodzie księżyca Hunter, Christie Craig
Wybrana o zmroku Lipińska, Joanna
Ballada o ciotce Matyldzie Witkiewicz, Magdalena
Druga runda Lissner, Caren
Awaria małżeńska Socha, Natasza Witkiewicz, Magdalena
2.
Niezrównani Noël, Alyson
Zawód: wiedźma Gromyko, Ol'ga
Zapach lawendy Harrington, Nina Graham, Lynne
Browning, Amanda
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo