Zbiory użytkownika czytelnik1234
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Minionki Chesterfield, Sadie
Minionki Coffin, Pierre Balda, Kyle
Minionki Coffin, Pierre Balda, Kyle
Akademia pana Kleksa Brzechwa, Jan
Akademia Pana Kleksa Zespół, dziecięcy Akademia Pana Kleksa Fronczewski Piotr i Zespół Dziecięcy Akademia Pana Kleksa
Zespół instrumentalny pod dyr. Andrzeja Korzyńskiego
Podróże Pana Kleksa Brzechwa, Jan
Zwierzogród Howard, Byron Moore, Richard
Klub włóczykijów Szafrański, Tomasz
W 80 dni dookoła świata Verne, Jules
Operacja księga czarodzieja Horst, Jørn Lier
Psi patrol Armitage, Iain Martin, Marsai
Shahidi, Yara
Kardashian, Kim
Park, Randall
Shepard, Dax
Kimmel, Jimmy
2.
Szczepienia pełne kłamstw Moritz, Andreas
3.
Którędy do Yellowstone? Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
Którędy do Yellowstone? Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
Cruella Stone, Emma Thompson, Emma
Fry, Joel
Hauser, Paul Walter
Beecham, Emily
Howell-Baptiste, Kirby
Strong, Mark
Szczepić- nie szczepić Kennedy, Robert Francis Hooker, Brian
Windows 95 dla opornych Rathbone, Andy
Excel 7 dla Windows 95 dla opornych Harvey, Greg
4.
akademia pana kleksa brzechwa, jan
Tajemnica urodzin Widmark, Martin
Tajemnica szafranu Widmark, Martin
Szczepić nie szczepić D, F
tajemnica diamentów widmark, martin
tajemnica galopu widmark, martin
tajemnica złota widmark, martin
tajemnica pożarów widmark, martin
tajemnica biblioteki widmark, martin
tajemnica zamku widmark, martin
tajemnica urodzin widmark, martin
5.
Word 2 dla Windows dla Opornych Gookin, Dan Werner, Ray
Word 6 dla Windows dla opornych Gookin, Dan
Word 6 dla Windows dla opornych Lowe, Doug
Word 7 dla Windows dla Opornych Weverka, Peter
Word 6.0 dla Windows dla opornych - ciąg dalszy Lowe, Doug
Windows 95 dla opornych Rathbone, Andy
tajemnica wiezienia widmark, martin willis, helena
Którędy do Yellowstone? : dzika podróż po parkach narodowych miźelinski, daniel
ale to ciekawe okuniewska, jolanta
Windows 95 dla opornych Rathbone, Andy
Tajemnica szkoły Widmark, Martin
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo