Zbiory użytkownika czytelnik1234
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 akademia pana kleksa brzechwa, jan
3 Szczepić nie szczepić D, F
2 Którędy do Yellowstone? : dzika podróż po parkach narodowych miźelinski, daniel
3 ale to ciekawe okuniewska, jolanta
2 tajemnica biblioteki widmark, martin
2 tajemnica diamentów widmark, martin
2 tajemnica galopu widmark, martin
2 tajemnica pożarów widmark, martin
2 tajemnica urodzin widmark, martin
2 tajemnica wiezienia widmark, martin willis, helena
2 tajemnica zamku widmark, martin
2 tajemnica złota widmark, martin
3 Tajemnica szafranu Widmark, Martin
2 Tajemnica szkoły Widmark, Martin
3 Tajemnica urodzin Widmark, Martin
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo