Zbiory biblioteki Czernichów GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. LITERATURA DLA MŁODZIEŻY "YOUNG ADOULT"
Burn me Hiddenstorm, K. C.
Tego lata znów się pożegnamy Turk, Mariko
Każdego lata płakałam Fromuth, Natalia
Każdej zimy tęskniłem Fromuth, Natalia
Angel Wings Purowska, Anna
Wings of the heart Purowska, Anna
Music Camp Purowska, Anna
Już nie ma tamtej mnie Smith, Amber
2. LITERATURA DLA MŁODZIEŻY "YOUNG ADOULT"
Mój ostatni miesiąc Moss, Marcel
Oto jak kończy się świat Wilde, Jen
Warte wybaczenia Bellon, Anna
My Beloved Monster Łabęcka, Marta
Mój kumpel jest dziewczyną Ancerowicz, Weronika
The Mysterious Hunk Pierz, Kornelia
Gdyby był ze mną Nowlin, Laura
Oszustka Marcela, Mikołaj
3. LITERATURA DLA MŁODZIEŻY "YOUNG ADOULT"
Opowiem o tobie gwiazdom Prusinowska, Edyta
Skarb Marczak, Weronika Anna
Królewna Marczak, Weronika Anna
Perełka Marczak, Weronika Anna
Diament Marczak, Weronika Anna
11 papierowych serc Hartwell, Kelsey
Bez ciebie nie ma lata Han, Jenny
Tego lata stałam się piękna Han, Jenny
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo