Zbiory biblioteki Cisna GBP
Regionalne
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Bieszczadzkie opowieści Siekierezady + najnowsze opowiadania Dominik, Rafał
1 Bieszczadzkie opowieści Siekierezady + najnowsze opowiadania Dominik, Rafał
1 Osobliwości Bieszczadów Kłos, Stanisław
1 Bieszczady Luboński, Paweł
1 Wołanie z Połonin Marszałek, Edward
1 Za wrotami cudów Nicpoń, Henryk
1 Od Bieszczadów do Tokaju Orłowski, Stanisław
2 Bieszczadzkimi i beskidzkimi śladami Karola Wojtyły Potocki, Andrzej
1 Księga legend i opowieści bieszczadzkich Potocki, Andrzej
1 Przystanek Bieszczady Potocki, Andrzej
1 Legendy zamków karpackich Sala, Bartłomiej Grzegorz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo