Zbiory biblioteki Żołynia GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Chłopak z Warszawy Borowiec, Andrew
1 Tylko dobre wiadomości Krawczyk, Agnieszka
1 Wszystkie pory uczuć Majcher, Magdalena
1 Wszystkie pory uczuć Majcher, Magdalena
1 Zima Majcher, Magdalena
1 Gwiazdka z nieba. T. 1 Michalak, Katarzyna
1 Promyk słońca Michalak, Katarzyna Lesiecka Katarzyna
1 Światło o poranku, Mirek, Krystyna
1 Światło w Cichą Noc Mirek, Krystyna
2 Prom Mróz, Remigiusz
2 Większość bezwzględna Mróz, Remigiusz
2 Cuda i cudeńka Olejnik, Agnieszka
2 Siostra cienia Riley, Lucinda
2 Cień burzowych chmur Świętek, Edyta
2 Drzewa szumiące nadzieją Świętek, Edyta
2 Łąki kwitnące purpurą Świętek, Edyta
2 Szarość miejskich mgieł Świętek, Edyta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo