Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Marzycielka Goldrick, Emma
Zagubiona Michalak, Katarzyna
Kochaj mnie czule Gargaś, Gabriela
Cienie przeszłości Świętek, Edyta
Dom nad jeziorem Langely Klehfoth, Elizabeth
Dziewczyna kata Knedler, Magdalena
Lato wśród wydm Krawczyk, Agnieszka
Róża wiatrów Krawczyk, Agnieszka
Złota klatka Läckberg, Camilla
Wąż z lasu cedrowego Michalak, Aleksander R.
Oszukana Stachula, Magda
Listy zza grobu Mróz, Remigiusz
2.
Dom wilka Łasisz, Marek
Dziewczyna z gór Warda, Małgorzata
Gaumardżos! Meller, Marcin Dziewit-Meller, Anna
Hajer na kole czyli Rowerem po Kirgistanie i Kazachstanie Bieniek, Mieczysław
Kiedy ciebie nie ma Jewell, Lisa
Magia grudniowej nocy Gargaś, Gabriela
Randka pod jemiołą Olejnik, Agnieszka
Tajemnica bzów Kordel, Magdalena
Teatr pod Białym Latawcem Gołębiewska, Ilona
Wczoraj Yap, Felicia
Wdowy La Plante, Lynda
Wieża milczenia Mróz, Remigiusz
3.
Sekret Tatiany Gill, Paul
Trzecia Stachula, Magda
Woda na sicie Brzezińska, Anna
Wodecki Bałuk, Kamil Krupiński, Wacław
Zgadnij kto McGeorge, Chris
Życie na zamówienie Wilczyńska, Karolina
Blisko mnie Reynolds, Amanda
Byle do przodu Rudnicka, Olga
Cukiernia pod Amorem Gutowska-Adamczyk, Małgorzata
Czarownice nie płoną Blackhurst, Jenny
Dobre uczynki Krawczyk, Agnieszka Horn, Iga
4.
Denar dla szczurołapa Michalak, Aleksander Roman
Jesienny poniedziałek Krzemiński, Stanisław Probulska-Dzisiów, Hanna
Wojdowicz, Joanna
Encyklopedia historii człowieka Rudź, Przemysław
Era dinozaurów Brusatte, Steve
Karminowe serce Gąsiorowska, Dorota d
Księżniczka popiołu Sebastian, Laura
Miłość na walizkach Kalicińska, Małgorzata
Namaluj mi słońce Gargaś, Gabriela
Nie ma jak u mamy Witkiewicz, Magdalena
Nie odpuszczaj Coben, Harlan
Porozmawiaj ze mną Dębska, Kinga
Obserwator Link, Charlotte
5.
6.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo