Domowa pyra

Autor:
Jory John
Ilustracje:
Pete Oswald
Tłumacz:
Sabina Bauman
Wydawcy:
Harper Collins Publishers (2024)
Harper Collins Polska (2024)
HarperKids - HarperCollins Polska (2023)
Wydane w seriach:
Smaczna Banda i emocje
ISBN:
978-83-276-8658-9
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Pyra to przeuroczy kartofelek, który bardzo ceni sobie wygodę. Ma pod ręką wszystko, czego potrzebuje, by dobrze się bawić i nie ruszać z domu. Ba, Pyra nie musi ruszać się nawet ze swej kanapy, bo pod ręką ma zestaw pilotów, przed oczami kilkanaście ekranów, na których wyświetlane są jej ulubione programy i nieprzerwane relacje z życia jej przyjaciół. Ma urządzenie do podawania przekąsek, do malowania paznokci, a nawet zdalnie sterowaną szczoteczkę do zębów. To gwarancja wygody, ale… czy to wygoda sprawia, że życie jest piękne? Pewnego dnia Pyrę zaskakuje przerwa w dostawie prądu, która zmusi ją do wyjścia na dwór, a w rezultacie zmieni nieco jej priorytety. Ta zabawna i mądra opowieść pomoże w przystępny sposób zaprosić dziecko do rozmowy o potrzebie równowagi pomiędzy światem online a tym, który widać za oknem. Historia uroczego kartofelka da do myślenia również starszym czytelnikom! Książka, która przebojem zdobyła amerykańskie listy bestsellerów, jest kolejną częścią cyklu Smaczna Banda i emocje Jory’ego Johna i Pete’a Oswalda. W księgarniach są już inne tytuły z serii: Smaczna Banda i wolny wybieg, Niesforne Ziarenko i straszny wieczór, a także Skwaszone Winogrono, Niesforne Ziarenko, Fajny Cieciorek Wzorowe Jajo i Bystre Ciastko. W przygotowaniu kolejne tytuły! [www.azymut.pl, 2024]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo