Zbiory biblioteki Leżajsk MCK
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Berdo Mróz, Remigiusz
Miłość pod czerwoną gwiazdą Jax, Joanna
Rakowiska Majcher, Magdalena
W cudzych ogrodach Majewska-Ziemba, Katarzyna
Ulotny zapach czereśni Witkiewicz, Magdalena
Teściowe w tarapatach Rogoziński, Alek
Teściowa Hepworth, Sally
Szofer arabskich bogaczy Margielewski, Marcin
2.
Najszczęśliwsza Czornyj, Maksymilian Czornyj, Max
Serca z papieru Wolf, Anna
Obiecaj, że wrócisz Majewska, Beata
Lucyna Stryjewska, Anna
Ktoś inny Musso, Guillaume
Irysowy letarg Gambrot, Julia
Efekt morza Bonda, Katarzyna
Idealny moment Milli, Dorota
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo