Zbiory użytkownika Birdy
Ulubione
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Amber McHugh, Gail
2 Bez końca Maxwell, Megan
1 Bez przebaczenia Lingas-Łoniewska, Agnieszka
1 Brudny świat Lingas-Łoniewska, Agnieszka
1 Czuły punkt Eijkelenborg, Dominika van
3 Delirium Oliver, Lauren
2 Dopóki jestem Maxwell, Megan
1 Dotyk ciemności Roberts, C. J.
2 I ufaj mi Maxwell, Megan
3 Nie chcesz wiedzieć Jackson, Lisa
3 Pandemonium Oliver, Lauren
2 Proś mnie, o co chcesz Maxwell, Megan
1 Raze Cole, Tillie
2 Raz jeszcze Maxwell, Megan
3 Requiem Oliver, Lauren
1 Smak ciemności Roberts, C. J.
1 Tonąca w błękicie Mila, Magda
1 Więzy Cartwright, Sierra
3 Zanim się pojawiłeś Moyes, Jojo
1 Zapach ciemności Roberts, C. J.
3 Jesteś wyzwaniem Ryan Kendall
3 Ugly love Hoover, Colleen Grzegorzewski, Piotr
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo