Zbiory biblioteki Gołcza GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Jaskinie umarłych Wolwowicz, Katarzyna
Pięć odcieni miłości Wilczyńska, Karolina
Onyx storm Yarros, Rebecca
(Nie) mój Alzheimer Wójtowicz, Paulina
Bajtel Majcher, Magdalena
Sen o drzewie Lunde, Maja
Potrzask Jeż, Agnieszka
Przepraszam Moss, Marcel
Podopieczna Sinicka, Alicja
Córka z Włoch Lane, Soraya
2.
Reksio w lesie Papilon Publicat
Chasing Paris Krasowska, Maria
Muchomory w cukrze Bijan, Marta
Tajemnica kościotrupa Prévot, Pascal
Pracowity bóbr Cobb, Amelia
Szczepcio Pętelka zgaduje Supeł, Barbara
Pan Toti i Plątacze czasu. Co to jest czas? Gara, Sorn
Muminek i mały duch Jansson, Tove
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo