Zbiory biblioteki Gołcza GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Muchomory w cukrze Bijan, Marta
2 Pracowity bóbr Cobb, Amelia
2 Pan Toti i Plątacze czasu. Co to jest czas? Gara, Sorn
2 Muminek i mały duch Jansson, Tove
1 Potrzask Jeż, Agnieszka
2 Chasing Paris Krasowska, Maria
1 Córka z Włoch Lane, Soraya
1 Sen o drzewie Lunde, Maja
1 Bajtel Majcher, Magdalena
1 Przepraszam Moss, Marcel
2 Reksio w lesie Papilon Publicat
2 Tajemnica kościotrupa Prévot, Pascal
1 Podopieczna Sinicka, Alicja
2 Szczepcio Pętelka zgaduje Supeł, Barbara
1 Pięć odcieni miłości Wilczyńska, Karolina
1 Jaskinie umarłych Wolwowicz, Katarzyna
1 (Nie) mój Alzheimer Wójtowicz, Paulina
1 Onyx storm Yarros, Rebecca
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo