Zbiory biblioteki Ropa GBP
Dla dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Antoś Żeberko, Kuba i Gang Porywaczy Skarpetek Czarkowska, Iwona
1 Antoś Żeberko, Kuba i Gang Porywaczy Skarpetek Czarkowska, Iwona
2 Dlaczego rekiny nie chodzą do dentysty?
1 Drzazga Nowak, Ewa
2 Krowa Matylda na czatach Steffensmeier, Alexander
2 Królewski zwiadowca Flanagan, John
1 Okropny Maciuś ratuje wszystkich Strękowska-Zaremba, Małgorzata
1 Pan Brumm jedzie pociągiem Napp, Daniel
2 Pan Pierdziołka spadł ze stołka Zysk, Tadeusz Grzegorczyk, Jan
Lajborek-Jarysz, Katarzyna
1 Przygoda w mieście Wójcik, Elżbieta
2 Skąd się biorą dziury w serze? Schmitt, Petra Maria Dreller, Christian
1 Staszek i straszliwie... pomocna szafa Duszyński, Tomasz
1 Szaleńczaki Niemczuk, Jerzy
2 Szkolne przygody Mikołajka Latour-Burney, Valérie
1 Tajemnice smoczego azylu Mull, Brandon
1 Teodorek i zwariowanych przygód worek Andrzejczuk, Beata
2 Tunele Gordon, Roderick William, Brian
2 Zezia, Giler i Oczak Chylińska, Agnieszka
1 Zezia i Giler Chylińska, Agnieszka
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo