Zbiory biblioteki Ropa GBP
Dla dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Zezia i Giler Chylińska, Agnieszka
Antoś Żeberko, Kuba i Gang Porywaczy Skarpetek Czarkowska, Iwona
Staszek i straszliwie... pomocna szafa Duszyński, Tomasz
Drzazga Nowak, Ewa
Pan Brumm jedzie pociągiem Napp, Daniel
Szaleńczaki Niemczuk, Jerzy
Teodorek i zwariowanych przygód worek Andrzejczuk, Beata
Antoś Żeberko, Kuba i Gang Porywaczy Skarpetek Czarkowska, Iwona
Przygoda w mieście Wójcik, Elżbieta
Okropny Maciuś ratuje wszystkich Strękowska-Zaremba, Małgorzata
Tajemnice smoczego azylu Mull, Brandon
2.
Pan Pierdziołka spadł ze stołka Zysk, Tadeusz Grzegorczyk, Jan
Lajborek-Jarysz, Katarzyna
Krowa Matylda na czatach Steffensmeier, Alexander
Skąd się biorą dziury w serze? Schmitt, Petra Maria Dreller, Christian
Szkolne przygody Mikołajka Latour-Burney, Valérie
Tunele Gordon, Roderick William, Brian
Królewski zwiadowca Flanagan, John
Dlaczego rekiny nie chodzą do dentysty?
Zezia, Giler i Oczak Chylińska, Agnieszka
3.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo