Na tropie języka, liter i słów
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Z muchą świat zwiedzamy i opowiadamy Galewska-Kustra, Marta
Rymowane dranie, czyli Wiersze trudne niesłychanie Frączek, Agnieszka
Pucio uczy się mówić Galewska-Kustra, Marta
Z muchą na luzie ćwiczymy buzie czyli Zabawy logopedyczne dla dzieci Galewska-Kustra, Marta
Byk jak byk Frączek, Agnieszka
Wierszyki ćwiczące języki czyli Rymowanki logopedyczne dla dzieci Galewska-Kustra, Marta Szwajkowska, Elżbieta
Szwajkowski, Witold
2.
Pucio mówi pierwsze słowa Galewska-Kustra, Marta
Złap byka za rogi czyli Półżartem o pułapkach językowych Frączek, Agnieszka
Jak się nie bać ortografii? Brykczyński, Marcin
Gdzie dzwoniec dzwoni i pluszcz się pluszcze Jerzykowska, Kalina
Siano w głowie czyli Trafiła kosa na idiom Frączek, Agnieszka
3.
Muł mądrala i innych wierszy co niemiara Frączek, Agnieszka
Gdy przy słowie jest przysłowie Frączek, Agnieszka
Z deszczu pod rynnę czyli Jeszcze raz o wyrażeniach, które pokazują język Brykczyński, Marcin
Jedna literka, a zmiana wielka Frączek, Agnieszka
Kram z literami Chotomska, Wanda
Rym cym cym, rym cym cym, gdzieś mi z głowy uciekł rym Strzałkowska, Małgorzata
4.
Ortografia czyli Heca, którą wszystkim się zaleca! Piotrowska, Eliza
Księga językowych porad Lamelii Szczęśliwej Krzyżanek, Joanna
Zbaranieć można Frączek, Agnieszka
Kelner Kornel i inne wiersze niesforne Frączek, Agnieszka
Siano w głowie Frączek, Agnieszka Cała, Iwona
5.
Zabawy językowe, które ćwiczą mowę Szwajkowska, Elżbieta Szwajkowski, Witold
Ni pies, ni wydra czyli o wyrażeniach, które pokazują język Brykczyński, Marcin
Kantor wymiany liter Jerzykowska, Kalina
Rzekła rzepa rzepakowi Pisarski, Roman
Księga ortografii Lamelii Szczęśliwej Krzyżanek, Joanna
Chrząszcz brzmi w trzcinie Kiełbasiński, Krzysztof
6.
Fochy fortuny czyli Niezwykły słownik Kuby i Buby Kasdepke, Grzegorz
Rymowanki bez trzymanki Chotomska, Wanda
Z muchą na luzie ćwiczymy buzie czyli Zabawy logopedyczne dla dzieci Galewska-Kustra, Marta
Wierszyki na leniwe języki Kloc, Maciej
Co robi język za zębami? Hącia, Agata
Złap byka za rogi czyli Półżartem o pułapkach językowych Frączek, Agnieszka
7.
Księga językowych porad Lamelii Szczęśliwej Krzyżanek, Joanna
Co to znaczy... Kasdepke, Grzegorz
Kanapka i innych wierszy kapka Frączek, Agnieszka
Ortografia jest fajna! Kozłowska, Urszula
Mam dysleksję Kraljič, Helena
8.
Z deszczu pod rynnę Brykczyński, Marcin
Alfabestia Brykczyński, Marcin
Sto wierszyków nowych do ćwiczeń wymowy Szwajkowska, Elżbieta Szwajkowski, Witold
Łamisłówka Dębski, Łukasz
Trzeszczyki czyli trzeszczące wierszyki Frączek, Agnieszka
9. zabawy językiem
Suchą szosą szła szczypawka Kiełbasiński, Krzysztof
Banialuki do zabawy i nauki Frączek, Agnieszka
Co ty mówisz?! Załazińska, Aneta Rusinek, Michał
Jak przez wiersze ortografia szybko nam do głowy trafia Dyl, Barbara
Podróże konika Kasztanka po Polsce Chmiel, Sylwia
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo