Na tropie języka, liter i słów
Półka Tytuł Twórca Ocena
8 Alfabestia Brykczyński, Marcin
2 Jak się nie bać ortografii? Brykczyński, Marcin
5 Ni pies, ni wydra czyli o wyrażeniach, które pokazują język Brykczyński, Marcin
8 Z deszczu pod rynnę Brykczyński, Marcin
3 Z deszczu pod rynnę czyli Jeszcze raz o wyrażeniach, które pokazują język Brykczyński, Marcin
9 Podróże konika Kasztanka po Polsce Chmiel, Sylwia
3 Kram z literami Chotomska, Wanda
6 Rymowanki bez trzymanki Chotomska, Wanda
8 Łamisłówka Dębski, Łukasz
9 Jak przez wiersze ortografia szybko nam do głowy trafia Dyl, Barbara
9 Banialuki do zabawy i nauki Frączek, Agnieszka
1 Byk jak byk Frączek, Agnieszka
3 Gdy przy słowie jest przysłowie Frączek, Agnieszka
3 Jedna literka, a zmiana wielka Frączek, Agnieszka
7 Kanapka i innych wierszy kapka Frączek, Agnieszka
4 Kelner Kornel i inne wiersze niesforne Frączek, Agnieszka
3 Muł mądrala i innych wierszy co niemiara Frączek, Agnieszka
1 Rymowane dranie, czyli Wiersze trudne niesłychanie Frączek, Agnieszka
4 Siano w głowie Frączek, Agnieszka Cała, Iwona
2 Siano w głowie czyli Trafiła kosa na idiom Frączek, Agnieszka
8 Trzeszczyki czyli trzeszczące wierszyki Frączek, Agnieszka
4 Zbaranieć można Frączek, Agnieszka
2 Złap byka za rogi czyli Półżartem o pułapkach językowych Frączek, Agnieszka
6 Złap byka za rogi czyli Półżartem o pułapkach językowych Frączek, Agnieszka
2 Pucio mówi pierwsze słowa Galewska-Kustra, Marta
1 Pucio uczy się mówić Galewska-Kustra, Marta
1 Wierszyki ćwiczące języki czyli Rymowanki logopedyczne dla dzieci Galewska-Kustra, Marta Szwajkowska, Elżbieta
Szwajkowski, Witold
1 Z muchą na luzie ćwiczymy buzie czyli Zabawy logopedyczne dla dzieci Galewska-Kustra, Marta
6 Z muchą na luzie ćwiczymy buzie czyli Zabawy logopedyczne dla dzieci Galewska-Kustra, Marta
1 Z muchą świat zwiedzamy i opowiadamy Galewska-Kustra, Marta
6 Co robi język za zębami? Hącia, Agata
2 Gdzie dzwoniec dzwoni i pluszcz się pluszcze Jerzykowska, Kalina
5 Kantor wymiany liter Jerzykowska, Kalina
7 Co to znaczy... Kasdepke, Grzegorz
6 Fochy fortuny czyli Niezwykły słownik Kuby i Buby Kasdepke, Grzegorz
5 Chrząszcz brzmi w trzcinie Kiełbasiński, Krzysztof
9 Suchą szosą szła szczypawka Kiełbasiński, Krzysztof
6 Wierszyki na leniwe języki Kloc, Maciej
7 Ortografia jest fajna! Kozłowska, Urszula
7 Mam dysleksję Kraljič, Helena
4 Księga językowych porad Lamelii Szczęśliwej Krzyżanek, Joanna
7 Księga językowych porad Lamelii Szczęśliwej Krzyżanek, Joanna
5 Księga ortografii Lamelii Szczęśliwej Krzyżanek, Joanna
4 Ortografia czyli Heca, którą wszystkim się zaleca! Piotrowska, Eliza
5 Rzekła rzepa rzepakowi Pisarski, Roman
3 Rym cym cym, rym cym cym, gdzieś mi z głowy uciekł rym Strzałkowska, Małgorzata
8 Sto wierszyków nowych do ćwiczeń wymowy Szwajkowska, Elżbieta Szwajkowski, Witold
5 Zabawy językowe, które ćwiczą mowę Szwajkowska, Elżbieta Szwajkowski, Witold
9 Co ty mówisz?! Załazińska, Aneta Rusinek, Michał
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo