Komiks dla dorosłych
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Bez przebaczenia Hermann Huppen, Yves
2 Dzicy Lomová, Lucie
1 Eryk Rudy Mosdal, Søren
2 Ethel & Ernest Briggs, Raymond
1 Funky Koval Polch, Bogusław
2 Latarnia Roca, Paco
2 Maus Spiegelman, Art
1 Osiedle Swoboda Śledziński, Michał
1 Persepolis Satrapi, Marjane
1 Reprobus Färber, Markus
1 The best of Wilq Superbohater Minkiewicz, Bartosz Minkiewicz, Tomasz
1 To była wojna okopów Tardi, Jacques
2 Trylogia Nikopola Bilal, Enki
1 Wielki Escapo Pope, Paul Neno, Michael
2 Wybryki Xinophixeroxa Sandoval, Tony
2 Y Vaughan, Brian K.
1 Yans Rosiński, Grzegorz
1 Życie Tatsumi, Yoshihiro
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo