Zbiory biblioteki Kawęczyn BPG
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Inferno Brown, Dan Wydawnictwo Sonia Draga
Scarabelli, Roberta
Szmidt, Robert J.
Matka papieża
Znaki szczególne Wilk, Paulina
Smak dzieciństwa Wiśniewski, Wojciech
Chłopiec w pasiastej piżamie Boyne, John Łopatka, Paweł
Drzewo sprawiedliwości Warneńska, Monika
Willa Zimniak, Magdalena
Ludzie to wilcy Kowalska, Barbara
Gorzka czekolada Lokko, Lesley Naa Norle
List z powstania
Córka czarownicy Klejzerowicz, Anna
Czarownica Klejzerowicz, Anna
2.
Złote nietoperze Jeromin_Gałuszka Grażyna Ostrowski, Wojciech
Triumf owiec Swann, Leonie
Sprawiedliwość owiec Swann, Leonie
Niebo dla akrobaty Grzegorczyk, Jan
Kurhanek Maryli Bauer, Ewa
Czarnobylska modlitwa Aleksievič, Svetlana Aleksandrovna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo