Zbiory biblioteki Kawęczyn BPG
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Chłopiec w pasiastej piżamie Boyne, John Łopatka, Paweł
1 Córka czarownicy Klejzerowicz, Anna
2 Czarnobylska modlitwa Aleksievič, Svetlana Aleksandrovna
1 Czarownica Klejzerowicz, Anna
1 Drzewo sprawiedliwości Warneńska, Monika
1 Gorzka czekolada Lokko, Lesley Naa Norle
1 Inferno Brown, Dan Wydawnictwo Sonia Draga
Scarabelli, Roberta
Szmidt, Robert J.
2 Kurhanek Maryli Bauer, Ewa
1 List z powstania
1 Ludzie to wilcy Kowalska, Barbara
1 Matka papieża
2 Niebo dla akrobaty Grzegorczyk, Jan
1 Smak dzieciństwa Wiśniewski, Wojciech
2 Sprawiedliwość owiec Swann, Leonie
2 Triumf owiec Swann, Leonie
1 Willa Zimniak, Magdalena
2 Złote nietoperze Jeromin_Gałuszka Grażyna Ostrowski, Wojciech
1 Znaki szczególne Wilk, Paulina
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo