Thiller
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Zaginiony chłopiec Trope, Nicole
Wywiadowcy Bello, Antoine
Osaczenie Tiller, Carl Frode
2.
Ślepy tunel Alsterdal, Tove
Wybór Kościelny, Piotr
Rodzina Jensen, Louise
Człowiek z lasu Czarna Owca
Prosta sprawa Chmielarz, Wojciech
Surogatka Jensen, Louise
Niebezpieczna zabawa Morgan, Phoebe
Odwróć wzrok Abbott, Rachel
Wyrwa Chmielarz, Wojciech
Tylko niewinni Abbott, Rachel
Długa chwila ciszy Colize, Paul
3.
Darknet Poznanski, Ursula Strobel, Arno
Pacjentka Michaelides, Alex
Milcząca ofiara Mitchell, Caroline
I że cię nie opuszczę Richmond, Michelle
Złota klatka Läckberg, Camilla
Ty kochasz mnie Kepnes, Caroline
Socjopata Weisbrodt, Stefan
Nie wiesz dlaczego Moss, Marcel
Niedzielna dziewczyna Drysdale, Pip
Sekret sióstr Berry, Lucinda
4.
Kłamca, kłamca Jackson, Lisa
Nocami krzyczą sarny Zyskowska-Ignaciak, Katarzyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo