NOWOŚCI DLA BIBLIOTEK SZKOLNYCH ZE ŚRODKÓW BIBLIOTEKI NARODOWEJ
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Jego wysokość Longin Prokop, Marcin
Przygody Baltazara Gąbki Pagaczewski, Stanisław
Lato Muminków Jansson, Tove Chorążuk, Bogdan
Orbitalny Spisek Kosik, Rafał
Tajemnica klejnotu Nefertiti Stelmaszyk, Agnieszka
Zaginiony klucz do Asgardu Stelmaszyk, Agnieszka
Skarb Atlantów Stelmaszyk, Agnieszka
Szyfr Jazona Stelmaszyk, Agnieszka
Zaginiony klucz do Asgardu Stelmaszyk, Agnieszka
Zagadka Diamentowej Doliny Stelmaszyk, Agnieszka
2.
Nasza mama czarodziejka Papuzińska, Joanna
Czarnoksiężnik z Archipelagu Le, Guin Ursula K.
Gwizdek Gawryluk, Barbara
Tajemniczy ogród Burnett, Frances Hodgson
Kajtkowe przygody Kownacka, Maria
Daleki rejs Onichimowska, Anna
Słoneczko Buyno-Arctowa, Maria
Niewiarygodne przygody Marka Piegusa Niziurski, Edmund
Magia natury Machałowska, Marta Małachowska, Marta
Lew, czarownica i stara szafa Lewis, Clive Staples
3.
Kim jest Yoko? Knister
Yoko Garanin, Melanie
Zezia i Giler Chylińska, Agnieszka
Zezia, Giler i Oczak Chylińska, Agnieszka
Samotne lwiątko Cobb, Amelia
Zagubiony pingwinek Cobb, Amelia
Figlarna panda Cobb, Amelia
Baśnie Greg
Felix, Net i Nika oraz Świat Zero 2 Kosik, Rafał
Lassie wróć! Knight, Eric
4.
Duch starej kamienicy Onichimowska, Anna
Tomek w krainie kangurów Szklarski, Alfred
Dziecko Noego Schmitt, Eric-Emmanuel
Cień smoka Maleszka, Andrzej
Gra Maleszka, Andrzej
Olbrzym Maleszka, Andrzej
Czerwone krzesło Maleszka, Andrzej
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo