NOWOŚCI DLA BIBLIOTEK SZKOLNYCH ZE ŚRODKÓW BIBLIOTEKI NARODOWEJ
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Tajemniczy ogród Burnett, Frances Hodgson
2 Słoneczko Buyno-Arctowa, Maria
3 Zezia, Giler i Oczak Chylińska, Agnieszka
3 Zezia i Giler Chylińska, Agnieszka
3 Figlarna panda Cobb, Amelia
3 Samotne lwiątko Cobb, Amelia
3 Zagubiony pingwinek Cobb, Amelia
3 Yoko Garanin, Melanie
2 Gwizdek Gawryluk, Barbara
3 Baśnie Greg
1 Lato Muminków Jansson, Tove Chorążuk, Bogdan
3 Lassie wróć! Knight, Eric
3 Kim jest Yoko? Knister
3 Felix, Net i Nika oraz Świat Zero 2 Kosik, Rafał
1 Orbitalny Spisek Kosik, Rafał
2 Kajtkowe przygody Kownacka, Maria
2 Lew, czarownica i stara szafa Lewis, Clive Staples
2 Czarnoksiężnik z Archipelagu Le, Guin Ursula K.
2 Magia natury Machałowska, Marta Małachowska, Marta
4 Cień smoka Maleszka, Andrzej
4 Czerwone krzesło Maleszka, Andrzej
4 Gra Maleszka, Andrzej
4 Olbrzym Maleszka, Andrzej
2 Niewiarygodne przygody Marka Piegusa Niziurski, Edmund
2 Daleki rejs Onichimowska, Anna
4 Duch starej kamienicy Onichimowska, Anna
1 Przygody Baltazara Gąbki Pagaczewski, Stanisław
2 Nasza mama czarodziejka Papuzińska, Joanna
1 Jego wysokość Longin Prokop, Marcin
4 Dziecko Noego Schmitt, Eric-Emmanuel
1 Skarb Atlantów Stelmaszyk, Agnieszka
1 Szyfr Jazona Stelmaszyk, Agnieszka
1 Tajemnica klejnotu Nefertiti Stelmaszyk, Agnieszka
1 Zagadka Diamentowej Doliny Stelmaszyk, Agnieszka
1 Zaginiony klucz do Asgardu Stelmaszyk, Agnieszka
1 Zaginiony klucz do Asgardu Stelmaszyk, Agnieszka
4 Tomek w krainie kangurów Szklarski, Alfred
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo