Da Capo
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Zdobywca Deveraux, Jude
1 Aktorzy Deveraux, Jude
2 Dziedziczka Deveraux, Jude
2 Dziewica Deveraux, Jude
3 Freski Deveraux, Jude
1 Klątwa Deveraux, Jude
1 Kłamca Deveraux, Jude
1 Kusicielka Deveraux, Jude
3 Nawiedzona Deveraux, Jude
2 Obietnica Deveraux, Jude
3 Oszustka Deveraux, Jude
1 Pokusa Deveraux, Jude
1 Porwanie Deveraux, Jude
2 Przebudzenie Deveraux, Jude
3 Przeznaczenie Deveraux, Jude
2 Przypływ Deveraux, Jude
2 Słoneczko Deveraux, Jude
1 Uciekinierka Deveraux, Jude
3 Uwiedziona Deveraux, Jude
1 Wiedźma Deveraux, Jude
3 Wróżka Deveraux, Jude
3 Wrzosy Deveraux, Jude
1 Wybawca Deveraux, Jude
2 Wyzwolona Deveraux, Jude
2 Zamiana Deveraux, Jude
3 Zaproszenie Deveraux, Jude
2 Zwidy Deveraux, Jude Binder, Pam
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo