Da Capo
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Zdobywca Deveraux, Jude
Wybawca Deveraux, Jude
Kusicielka Deveraux, Jude
Aktorzy Deveraux, Jude
Klątwa Deveraux, Jude
Porwanie Deveraux, Jude
Kłamca Deveraux, Jude
Wiedźma Deveraux, Jude
Pokusa Deveraux, Jude
Uciekinierka Deveraux, Jude
2.
Obietnica Deveraux, Jude
Dziewica Deveraux, Jude
Wyzwolona Deveraux, Jude
Przebudzenie Deveraux, Jude
Zamiana Deveraux, Jude
Słoneczko Deveraux, Jude
Zwidy Deveraux, Jude Binder, Pam
Przypływ Deveraux, Jude
Dziedziczka Deveraux, Jude
3.
Przeznaczenie Deveraux, Jude
Wróżka Deveraux, Jude
Nawiedzona Deveraux, Jude
Zaproszenie Deveraux, Jude
Uwiedziona Deveraux, Jude
Oszustka Deveraux, Jude
Wrzosy Deveraux, Jude
Freski Deveraux, Jude
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo