Zbiory użytkownika Alajna
Wampiry, wilkołaki...
Półka Tytuł Twórca Ocena
4 Definitywnie martwy Harris, Charlaine
4 Dotyk martwych Harris, Charlaine
4 Gorzej niż martwy Harris, Charlaine
4 Klub martwych Harris, Charlaine
3 Księżyc w nowiu Meyer, Stephanie
4 Martwy aż do zmroku Harris, Charlaine
4 Martwy dla świata Harris, Charlaine
4 Martwy i nieobecny Harris, Charlaine
4 Martwy jak zimny trup Harris, Charlaine
4 Martwy wróg Harris, Charlaine
4 Martwy w rodzinie Harris, Charlaine
2 Miasto widmo Caine, Rachel
1 Nieumarła i bezrobotna Davidson, MaryJanice
1 Nieumarła i niedoceniona Davidson, Mary Janice
1 Nieumarła i niezamężna Davidson, Mary Jane
1 Nieumarła nieodwracalnie Davidson, Mary Janice
2 Ostatni pocałunek Caine, Rachel
5 Pamiętniki wampirów Smith, L. J. Smith, Lisa Jane
2 Pojedynek Caine, Rachel
5 Powrót o zmierzchu Smith, L. J.
3 Przed świtem Meyer, Stephanie
4 U martwych w Dallas Harris, Charlaine
2 Wampiry z Morganville Caine, Rachel
2 Wampiry z Morganville Caine, Rachel
2 Wampiry z Morganville Caine, Rachel
2 Wampiry z Morganville Caine, Rachel
2 Wampiry z Morganville Caine Rachel
6 Wirus Toro, Guillermo del Hogan, Chuck
4 Wszyscy martwi razem Harris, Charlaine
3 Zaćmienie Meyer, Stephenie
3 Zmierzch Meyer, Stephanie
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo