Kochać swoje dziecko czyli O wyższości prawdy nad iluzją

Autor:
Olga Hilger
Ilustracje:
Justyna Kossakowska
Wydawcy:
Psychologiadziecka.org (2024)
C10 Paweł Dymek
ISBN:
978-83-67874-40-3
Autotagi:
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Droga do nas samych to najdłuższy szlak, jaki przyjdzie nam przejść. Przynajmniej na pewnej jego części będą z nami dzieci. Towarzysze naszej podróży mogą zobaczyć, jak wzrastać i dobrze żyć, bo w końcu nas wszystkich czeka taka wyprawa. Droga ta jest długa, ale skrótów brak. W trasie opadają z nas maski, gubimy narzędzia, strategie, a czasem nawet tożsamość, której zdążyliśmy się dorobić. Kończymy bogatsi, ale lżejsi, bardziej bezbronni, ale nie bezradni. To, że iluzja pozwala nam przetrwać trudne chwile, jest jasne. Ale faktem pozostaje, że życie na trzeźwo jest piękniejsze. Owa iluzja w rodzicielstwie chroni niejednokrotnie nasz interes. Czasem nawet nie jest taka zła, w pewnych dawkach zresztą normalna. Ale kiedy zaczyna zaburzać nam obraz rzeczywistości, utrudniać budowanie żywych, głębokich relacji, nie mamy już wyboru. Musimy wybrać prawdę.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo