Zbiory użytkownika AgataL
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Dyplom z Internetu Pawlik, Kazimierz Zenderowski, Radosław
2 Ile jest nauki w nauce? Izdebski, Hubert
1 Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej ze schematami Derlatka, Marta
2 Metodologia nauk Apanowicz, Jerzy
1 Polskie prawo konstytucyjne Garlicki, Leszek
1 Postępowanie administracyjne Ablewicz, Joanna Gołaszewski, Piotr
Rojewski, Michał
1 Postępowanie administracyjne Federczyk, Wojciech Klimaszewski, Michał
Majchrzak, Bartosz
1 Prawo administracyjne Ochendowski, Eugeniusz
1 Prawo administracyjne Zimmermann, Jan
2 Zakaz dyskryminacji ze względu na więcej niż jedno zabronione kryterium Domańska, Monika
2 Zasady pisania tekstów naukowych Stępień, Beata
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo