Zbiory grupy romanse_history
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Angielka Garwood, Julie
1 Burza i blask Blake, Jennifer
2 Książę Foley, Gaelen
1 Lord bez przeszłości Putney, Mary Jo
2 Mój książę Quinn, Julia
1 Odzyskana miłość Nowasky, Jan
1 Oszustka Robards, Karen
2 Pod płonącym niebem Haran, Elizabeth
2 Pokochaj mnie Kleypas, Lisa
1 Porwanie Deveraux, Jude
1 Po prostu miłość Balogh, Mary
1 Przepowiednia Putney, Mary Jo
2 Rzeka przeznaczenia Haran, Elizabeth
2 Słodka uległość Brockway, Connie
2 Szkocki honor Coffman, Elaine
2 Tasmania Proctor, Candice
2 Uwiedź mnie Kleypas, Lisa
2 Wdówka Carlyle, Liz
1 Wynajęta narzeczona Krentz, Jayne Ann
1 Zakochany łajdak Rogers, Rosemary
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo